• Basketballvereniging Voorne
cart

Lid worden

Word lid

Leuk dat je er over nadenkt om lid te worden van BV Voorne. Je bent altijd welkom!

Proeftraining

Ook als je nog niet helemaal zeker bent of je op basketbal wilt, kun je al meedoen. Je mag 3x op proef een training meedoen, zonder aanmelding. Pas vanaf de 4e training moet je aangemeld zijn. Wil je een proeftraining komen doen, dan moet dat wel altijd vooraf aangemeld worden, en het kan alleen in overleg met de trainer.

Lid worden

Heb je na enkele proeftrainingen besloten dat je lid wilt worden van BV Voorne, dan zal in overleg met de trainer/coach bepaald worden in welke vorm dat zal zijn:

Trainend lid

Je moet de basics nog leren, waardoor het spelen van een wedstrijd nu nog niet realistisch is. Voorlopig train je lekker mee met het team en als de trainer vindt dat je de basics voldoende beheerst kun je mee gaan doen met wedstrijden.
Of je wilt sowieso (voorlopig) alleen trainen; het is niet jouw intentie om wedstrijden te gaan spelen. Voor de Senioren is twee keer per week een Recreanten-training.

Spelend lid

Je kunt al aardig basketballen. Mogelijk heb je nog wat uitleg nodig over de spelregels en is er ook nog wel wat te verbeteren aan je techniek, maar je kunt al goed genoeg meekomen met het team om wedstrijden te kunnen spelen.

Wachtlijst

Bij sommige teams (m.n. jeugdteams) is het aantal spelers al op het maximale aantal voor een training en/of wedstrijd. In dat geval zul je op de wachtlijst komen te staan. Komen er gedurende het seizoen voldoende nieuwe leden bij dan kan er mogelijk een nieuw team gevormd worden. Zo niet, dan zal je met ingang van het nieuwe seizoen (september) in een team ingedeeld worden.

Of je (direct) als spelend lid aan kunt sluiten bij een team is t.a.t. een beslissing van de trainer(s)/coach van het betreffende team, o.a. gebaseerd op het niveau van het nieuwe lid afgezet tegen het gemiddelde niveau van het team, maar ook het aantal spelers dat al in het team zit.

Jeugd

Lid worden van BV Voorne is mogelijk vanaf 8 jaar oud. Bij de Onder 10 (X10), Onder 12 (X12) en Onder 14 (X14) wordt doorgaans gespeeld met jongens en meisjes gemengd binnen één team, tenzij er voldoende meisjes zijn om een apart meisjes-team te vormen. Jeugd vanaf 14 jaar oud speelt in gescheiden jongens- resp. meisjes-teams.

Kosten lidmaatschap

Aan het lidmaatschap van BV Voorne zijn kosten verbonden:

• Contributie: Elk lid dient contributie te betalen. De contributie kan verschillend zijn per leeftijdscategorie. Kijk op de pagina ‘Contributie’ voor de contributie-bijdragen van het huidige seizoen.
  • Inschrijfkosten: Voor elk nieuw lid zal éénmalig € 15,00 inschrijfkosten in rekening worden gebracht.

Tenue & schoenen

De tenues voor de wedstrijden worden per team beschikbaar gesteld door de vereniging, deze hoeven dus niet door de speler zelf aangeschaft te worden.

Het is verplicht om in de sportzalen waar BV Voorne gebruik van maakt (sport)schoenen te gebruiken die niet buiten op straat worden gedragen. Vanuit BV Voorne is het dringende advies om goede sportschoenen te dragen die geschikt/bedoeld zijn voor het spelen van basketbal en de schoenen te vervangen als ze tekenen van slijtage vertonen.

Tafeltaken

Naast de verplichting tot het betalen van de contributie, heeft elk lid van BV Voorne die wedstrijden speelt ook de verplichting om per seizoen enkele keren een zogeheten tafeltaak te doen. Dat zijn de taken die nodig zijn om en wedstrijd te kunnen laten spelen, denk hierbij aan het bijhouden van het scorebord, of het bijhouden van de score en fouten op een tablet in het officiële wedstrijdverslag.

Overstappen

Wil je lid worden van BV Voorne nadat je recent gestopt bent bij een andere basketbalvereniging, dan kan gevraagd worden om bewijs dat je bij de vorige vereniging alle betalingsverplichtingen voldaan hebt.

Opzeggen

Wat jammer dat je wilt stoppen met basketballen bij BV Voorne. Opzeggen van je lidmaatschap gaat altijd per einde van het seizoen.
Een opzegging kan alleen via e-mail geaccepteerd worden bij de Ledenadministratie via ledenadministratie@bvvoorne.nl